انتظار

در هزار لای تاریخ، هر جا که پرستوهای غریب در گوشة پنجره کِز کرده و سرود بی­کسی سر داده­اند و دختران سیلی خوردة یاس سر بر دیوار غریبی نهاده­اند، نسیم نام تو را در گوش جانشان زمزمه کرده و اینگونه امید را به میهمانی چشمان منتظرشان برده و از این روست که در این وانفسای درد و رنج، دلهای پر تمنا، بی­شکیب به سوی مزرعة سبز چشمانت پرواز می­کنند و پرستوهای مهاجر، نشانی تو را از آبی نیلگون دریاها می­پرسند؛ در آیینة نگاه خورشیدیت آیه­های شفاف روشنی را ندبه می­کنند و از دستان مهربانت شفای ستاره­های زخم خوردة دشت دل و از ابر کرامتت لحظه­های سحرانگیز و باران خوردة عشق را می­طلبند.

سالهاست که مادران داغدیدة شقایق در میان دستان سبز نیازشان تسبیحی از یاس و نرگس می­گردانند و در میان بغضی فرو خورده از درد، تو را می­خواهند تا بیایی و چراغ عدالت را بر سر در تمدن­های بشری برافروزی؛ از بهار بگویی و دلهای مشتاق را در زیارت یاس شریک نمایی، عقده از دلها برگیری و در میان جشن برادری، سفره­ای از عشق بگسترانی و تمام تشنگان تاریخ را از زمزم حقیقت سیراب سازی.

تو عصارة تمام هادیان تاریخ و وارث عظمت با شکوه تمام رسولانی. دستانت بوی عشق می­دهد و چشمانت غربت سالیان هزار شقایق در خون تپیده و صدایت صلابت هزار شمشیر برافراشته را دارد. سالیان درازی است که هر جا سوداگران، مردانگی و انسانیت را به قربانگاه کشیده­اند و روح آدمی را در مسلخ جسم قربانی ساخته­اند، تنها یاد تو و آمدنت پناه دستهای زخمی عشق بوده است.

آفتاب، قصة ظهورت را به اندازه تمام سالهای غریبی تکرار کرده است که روزی می­آیی و آسمان در مقابل عظمت تو به سجده می­افتد. دلهای زخمی طوافی طوفانی بر گرد کعبه عشق برپا خواهند ساخت و جاده­های تجلی از حضور نرگست مست خواهند شد. سیم خاردارهای ظلم از گرد دشتهای پوشیده از شقایق با شمشیر عدالتی علی­وار برچیده خواهند شد و به قضای تمام سالهای زنجیر و آهن، بزم ولایت برپا خواهد شد و عالم شهد شیرین سلام و صلوات را خواهد چشید.

سپیدارها به استقبال بهارخواهند آمد؛ عطر دعا و نیایش به آسمان خواهد رسید و خورشید حضورت، چشمان جهل و تباهی را خواهد سوزاند و مهر چشمانت جهان را در آرامشی عمیق فرو خواهد برد. بانگ اذان آسمانیت ریشه­های بی­عدالتی را از ریشه برخواهد کند و آنگاه آدمیت در زمین جوانه خواهد زد و شور عشق در دلها تلاطمی عظیم برپا خواهد ساخت...  به امید آن روز.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد